Sunday, May 07, 2006

ACTIUNE DIN COMPASIUNE

Actiunea de ieri...am tot vrut sa postez si am aminat. Dar citeva lucruri ar fi de spus. Desi a aparut o scurta relatare pe indymedia

http://www.romania.indymedia.org/ro/2006/05/1389.shtml

Sa fie food not bombs sau nu. Daca da, de ce. Cum adaptam, cum traducem. Ce rost ar avea sa tinem un banner pe care sa scrie food not bombs. Cine ar intelege, mai ales dintre oamenii sarmani pe care vrem sa-i chemam. Totusi ce mesaj transmitem. De ce facem actiune asta. O facem pur si simplu, sau vrem sa spunem ceva si trecatorilor.

Cam astea au fost discutiile purtate inaintea actiunii. Organizata rapid si destul de haotic cam in 2 zile. Toata lumea a cazut de acord ca n-ar avea nici un sens sa pretindem ca facem un FOOD NOT BOMBS. Ar fi fost cam lipsit de substanta...

Apropo, http://www.foodnotbombs.net/

Initial am vrut sa gatim ceva, dar apoi am renuntat si am cumparat doar hrana rece. Am impartit pachete cersetorilor si sarmanilor de pe strada. Am profitat de evenimentul cu strada artur verona pentru a strecura masa noastra. Altfel am fi avut cu siguranta probleme cu agentii de ordine, pentru ca nu aveam nici o autorizatie sa facem asa ceva.

De altfel ma intreb daca chiar am fi avut nevoie de autorizatie pentru a imparti niste fructe si niste sandviciuri. Este ca si cum ti-ai impari cina cu cineva. Sau ca si cum ti-ai cumpara un pachet de biscuiti si i-ai minca impreuna cu altii. Numai ca ce faceam noi era un pic mai mult decit atit...In fine. Data viitoare poate ca ne vom organiza mai bine, vom pregati hrana calda si vom merge intr-un loc dinainte stabilit: de exemplu la gara sau la un adapost de noapte.

In alta ordine de idei, evenimentul care s-a vrut un fel de reclaiming the streets a cam lasat de dorit. Am scris deja un comentariu aici

http://www.blogger.com/comment.g?blogID=20122810&postID=114682956559291438

Felul in care i-am adunat pe sarmani...Am mers pe strada in zona Magheru-Piata Amzei-Piata Unirii si le-am spus unde sa vina. Mi-a placut ca unii ne-au luat la rost: "Cine sinteti?" "Cui faceti publicitate?" "Aaa, aveti nevoie de noi ca sa aiba aia ce filma, vreti sa ne invirtim si noi pe acolo" "Sinteti copii de bani gata, sau ce?"

De fapt o sa-i rog pe mai multi dintre cei care au participat la actiune sa-si posteze experientele si voi updata incontinuu.

Am pus la plesneala si o cutie pentru donatii, si culmea, s-au strins ceva bani.

Unii dintre cei chemati au stat pe acolo si ne-au povestit tot felul de chestii. Gigi, care locuieste pe strada undeva in zona hotelului Lido ne-a promis ca la urmatoarea actiune ne va ajuta. De fapt si de data asta ne-a ajutat foarte mult, a facut drumuri si a anuntat oameni.

A fost un prilej de a sta de vorba cu persoane care fac parte dintr-o lume despre care in general habar nu avem. Si de a aprecia mai mult vietile noastre pina la urma placute si lipsite de probleme grave...

Ideea ar fi ca de aici inainte sa incercam sa organizam frecvent treaba asta, o data pe luna, sau, si mai bine, o data la 2 saptamini. Dar trebuie sa ne adunam si sa actionam mai organizat. Si sa ne certam mai putin...

Pina una alta incarc citeva poze si poate ca o sa mai revin.

Fluturasul pe care l-am impartit trecatorilor:

ACŢIUNE DIN COMPASIUNE.

DACĂ NU TU, ATUNCI CINE?

STRĂZILE SÎNT ALE TUTUROR, MAI ALES ALE CELOR CARE LOCUIESC ÎN ELE ŞI DUC EXISTENŢE PRECARE.

IEŞI ÎN STRADĂ ŞI ÎMPARTE CU CEL FLAMÎND – NU TREBUIE SĂ FIE NEAPĂRAT CRĂCIUN SAU PAŞTE.

aceasta este o acţiune spontană, organizată rapid la iniţiativa cîtorva oameni


























































2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Cred ca am fost atat de entuziasmat de ziua de sambata ca noaptea respectiva am visat ca eram inca la actiune :))

1:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bravo, oameni buni!!!

7:39 AM  

Post a Comment

<< Home