Tuesday, May 02, 2006

Ce se intimpla in septembrie

Azi troleul 92 era plin de cocalari. I-as numi altfel, as folosi un eufemism ceva, dar jur ca nu-mi vine nimic in minte. Prima oara au urcat doi baieti, unul era mai smecher si se dadea mare incontinuu: "Ai frate, pentru nevasta-mea as omori 2 cartiere (...) sa moara familia citi bani am cheltuit aseara, imi cumparam o dacie cu ei" - asta dupa ce s-a uitat cu invidie pe fereastra la nush ce masina condusa de alt smecher. "Ala da baiat de baiat, eu sint un fraier". Ha!

"Da de unde ai banii aia cu care ti-ai fi luat dacie?", face celalalt. Eee, "combinatie fratele meu".
Mai inainteaza putin troleul si cocalarul smecher se tot benocla pe ferestra. "Ia uite sa moara mama ce bunaciune de bunaciune. Cit de buna era aia sa moara mama!"

Apoi vede o tipa la volan. "Ia uite minca-ti-as ce aranjata e asta, ce fustita scurta are" (...) Se uita mai bine si apoi : "Puahh, ce fatza ai sa mor io!".

Stateam chiar vizavi de ei, deci le urmaream la marele fix toate miscarile si replicile.

La o statie se urca o gasca mare tot de cocalari. Baieti si fete.

"Auzi, domnisoara,", face cocalarul meu, "vezi ca ti-au cazut banii pe jos".

"Cui, mie?", face ea. "Aaaa, ce faci mey?"

Se cunosteau. O gasca intreaga de cocalari au luat cu japca spatiul public si cel auditiv din troleul 92. Isi aruncau replici peste scaune, urlau, se laudau care mai de care.

La alta statie s-a urcat o femeie amarita care a inceput sa recite Luceafarul. Recita foarte frumos, cu pasiune si avea inflexiuni deosebite in voce. Luceafarul se impletea cu strigatele din troleu.

"Caci mii de ani i-au trebuit luminii sa ajunga (...)"
"Pe mine nu ma tii in brate, ai, numai pe fata aia o tii"

Mi-am scos aparatul si am inceput sa filmez. Femeia amarita m-a vazut si a parut ca se intimideaza. Am incurajat-o din priviri sa continue.

Cocalarul cel smecher si tovarasul lui se pregateau sa coboare.
"Mergem pa la Inter pa acolo, da?"

Coboara si femeia.

In spatele meu o tipa maninca seminte si totodata vorbeste la mobil. Pleosc, pleosc, crantz, crantz aud in ureche. Ma intorc sa ma uit ce face cu cojile: le scuipa pe jos. Ce credeati?

"Hai pa pa si s-o lasati mai usor cu prostiile, bey!" zice cocalarul smecher si coboara la Inter
"Bine baiatu", raspunde corul care coboara ceva mai tirziu la cismigiu.

In 92 mai raminem citiva oameni.
Se urca controlul.

N-avem bilet, insa vorbim frumos cu controloarele, le explicam ca de obicei ne luam abonamente dar acum s-a nimerit ca n-avem. De obicei acum citiva ani, asta n-am mai precizat. La Kogalniceanu dam sa coborim dar controloarele sustin ca tre sa le insotim la sectie sau sa aratam un act. N-avem nici un act, avem doar un catel in lesa si n-are nici el acte.

Controloarele vad ca nu o scot la capat cu noi si incep sa ameninte: "Lasa ca vedeti voi din septembrie cum se schimba treaba!"

O tot dadeau inainte cu septembrie dar nimeni nu intelegea nimic.
"Si ce se intimpla ma rog in septembrie?", sare indignata o femeie. Dar nu asteapta un nou raspuns. Coboara si le striga controloarelor: "Mai sinteti si proaste" Coborim si noi la capat de linie laolalta cu lumea si ne intrebam ce dracu se va intimpla in septembrie

0 Comments:

Post a Comment

<< Home